sobota, 1 lipca 2017

Kratka w kratkę

Czasami pewne decyzje musimy przemyśleć. Właśnie w ten sposób powstała spódnica z dzisiejszego posta. Tkanina z pierwotnie innym pomysłem musiała przeleżeć w mojej szafce z tkaninami  lata, by w końcu przemienić się kraciaste ubranie, które nie raz przyprawiło mnie o zawrót głowy.


W moich krawieckich zachowaniach można zauważyć dwie sprzeczności - uwielbiam wzory, ich spasowanie jest jednak nielubianą przeze mnie czynnością. Właśnie dlatego wiele tkanin musi przeleżeć u mnie dużo czasu. W międzyczasie zmieniają się koncepcje. Tę kraciastą bawełnę kupiłam tuż po ukończeniu gimnazjum w warszawskim Outlecie Tkanin. Pierwotnie zainspirowana starszą ode mnie Burdą chciałam uszyć coś na wzór wiązanych w pasie koszul. Po czasie zachciałam jednak uszyć sobie kraciastą spódnicę z kontrafałdami kojarzącą mi się ze szkolnymi mundurkami. Materiał idealnie wystarczył przód i tył oraz dwa kawałki paska. Bez problemu udało się spasować kratkę na kontrafałdach oraz na pasku. Spódnica ma także uwielbiane przeze mnie kieszenie w szwach. Z braku tkaniny użyłam resztek bawełny z granatowej Grace. Nie jest to jedyna rzeczy szyta z tej bawełny, ale na razie więcej nie zdradzę. Choć uparci mogą znaleźć małą podpowiedź na Instagramie.
Spasowanie kratki było problematyczne także pod innym względem. Uparłam się, że za wszelką cenę krata na spódnicy ma pasować do tej na pasku. Chcąc to osiągnąć robiłam niesymetryczne kontrafałdy. Początkowo nie byłam przekonana, jednak ostateczny efekt bardzo mi się spodobał.






To kraciaste ubranie okazało się sukcesem, więc czas zacząć opróżniać tkaninową szafkę z innych wzorzystych materiałów. Konkretny projekt chodzi mi już po głowie, ale jest to część większej niespodzianki. O niej więcej już niedługo. Mogę tylko powiedzieć, że będzie to coś nowego, nie tylko dla mnie.

6 komentarzy:

  1. Wow! Piękna spódnica i wzór idealnie spasowany, mam do tej czynności podobną niechęć do Twojej :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D tak właściwie dzięki tej spódnicy zaczyna mi się to nawet podobać, choć wymaga sporo cierpliwości i uwagi.

      Usuń
  2. Super tkanina i efekt. Kratka zawsze się sprawdza i wygląda dziewczęco =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, kratka jest zawsze strzałem w dziesiątkę :D

      Usuń
  3. Super efekt grzecznej uczennicy - ale mimo to z pazurem. Podziwiam za spasowanie wzoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie taki efekt chciałam uzyskać. Uwielbiam "mundurkowe" spódnice :D

      Usuń

Skomentuj, zmotywuj, zainspiruj.