sobota, 7 stycznia 2017

Powiązania

Rok 2017 zaczął się dość intensywnie i nie zamierza zwalniać. Wydarzyło się sporo, wiele jeszcze przede mną.
Za mną olimpiada i koniec semestru. Przede mną egzaminy. Poza tym udało mi się spędzić trochę czasu dając upust swojej kreatywności. Co z tego wyszło?

Zacznijmy od największego wydarzenia pierwszego tygodnia tego roku. Biorę udział w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Wiedzy i Umiejętności z Zakresu Projektowania i Wytwarzania Odzieży. Kilka dni temu odbył się etap okręgowy, gdzie uzyskałam trzeci wynik w okręgu! Finał w kwietniu. Jeśli napiszę go na 60% będę zwolniona z teoretycznej części egzaminów zawodowych. Ponad to wyłaniana jest najlepsza 6, która następnie odpowiada ustnie z zakresu materiałów, a na podstawie ich odpowiedzi ustala się zwycięzcę.

Przy okazji pisania olimpiady miałam też okazję zwiedzić Wydział Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Politechniki Łódzkiej i zaczęłam się nawet zastanawiać nad studiowaniem tak. Choć nadal chcę po szkole zająć się konstrukcją, to muszę przyznać, że WTMiWT jest bardzo dobrze wyposażony i na pewno można wynieść stamtąd dużo wiedzy.

Poza olimpiadą i końcem semestru, który nie był na tyle interesujący, by go opisywać, udało mi się też uszyć parę rzeczy. Jedną z nich pokażę Wam dzisiaj.

W poprzednim poście pokazałam Wam tkaniny, z których planuję uszyć sukienki na podstawie własnej konstrukcji. Zanim przystąpiłam do krojenia postanowiłam zrobić próbkę. Pomogła mi w tym męska koszulka w rozmiarze L. Nie chcąc jej marnować postanowiłam przerobić ją na krótką koszulkę wiązaną w pasie. Jest to najszybciej uszyta przeze mnie rzecz. Wystarczyło zszyć szwy barkowe i boczne. Podkroje pach i szyi oraz dół pozostawiłam niewykończone. Uznałam,że surowy wygląd brzegów lepiej pasuje do stylu bluzki.







Aktualne warunki nie współpracują niestety z moim telefonem, więc jakość zdjęć nie zachwyca. Jestem zakochana w tym, jak wygodna jest ta koszulka i z pewnością sprawię sobie jeszcze kilka takich. Tym razem może z jakimś nadrukiem z Marvela? Albo któregoś z moich ulubionych seriali? Przekonamy się :)

4 komentarze:

  1. Ooo! Jak pięknie się rozwijasz. Pamiętam Cię z forum ekrawiectwo. Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) dawno nie zaglądałam na forum, chyba niedługo wrócę.

      Usuń
  2. Będzie nam wszystkim bardzo miło. No i chętnie zobaczymy twoje dzieła. Na prawdę jestem pełna podziwu. Pamiętam jak pokazywałaś swoje uszytki jak chodziłaś do szkoły. Mój Nick na forum to mamamarta. Zwróciłam uwagę na twój zapał do szycia i zdolności. Pozdrawiam jeszcze raz bardzo serdecznie w imieniu swoim i Susanny zapraszam na forum.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po egzaminach powinnam mieć trochę więcej czasu, więc zajrzę wtedy do Was :D

      Usuń

Skomentuj, zmotywuj, zainspiruj.