poniedziałek, 30 stycznia 2017

Papierologia, czyli o wykrojach słów kilka

Gdybym miała wybrać moją ulubioną czynność dotyczącą szycia zdecydowanie byłoby to kopiowanie i robienie wykrojów. Zdarza się, że siedzę nad wykrojami "na zapas", a później nigdy ich nie wykorzystuję, Jest to dla mnie sposób na zrelaksowanie się. Od początku mojej krawieckiej przygody starałam się opracować sposób ich przechowywania, który w 100% by mnie satysfakcjonował. Po kilku latach i paru metodach udało mi się. Dziś będzie o moich próbach odnalezienia pasującego dla mnie systemu przechowywania wykrojów.


Wstępne pomysły na przechowywanie wykrojów pojawiły się już przy kupnie mojej pierwszej Burdy. By niczego nie zgubić chowałam wszystko do koszulek na każdej pisząc numer modelu i wydanie gazety oraz rysując zarys wykroju. Jednak zdarzało się, że elementy wysuwały się z nich i gubiły. Wtedy postanowiłam przerzucić się na koperty. Początkowo A4, jednak po czasie uznałam, że zajmują za dużo miejsca. Wtedy zaczęłam stosować aktualny sposób, podzielony na trzy części.

CZĘŚĆ PIERWSZA - gazety

Wszystkie wydania Burdy czy innych krawieckich magazynów trzymam w wielkim pudełku na regale. Wyjmuję z nich jednak arkusze z wykrojami, dzięki czemu zajmują mniej miejsca, a rozszyte arkusze się nie zgubią.


CZĘŚĆ DRUGA - arkusze

Arkusze trzymam na tym samym regale w segregatorach. Każdy segregator zawiera arkusze z dwóch lat, nie licząc jednego ze starymi numerami.

CZĘŚĆ TRZECIA - wykroje

Wszystkie wykroje trzymam w oddzielnych kopertach, te z kolei we wspólnym pudełku. Każda koperta ma na wierzchu naklejone zdjęcie modelu. Z tyłu przykleiłam folię, za którą chowam instrukcje do danego modelu.


Tak prezentuje się mój system przechowywania wykrojów. A jak wyglądają Wasze?

4 komentarze:

  1. Świetny sposob, chyba podkradne pomysł bo u mnie przechowywanie jest mega chaotyczne i żeby coś odnaleźć muszę wertować mega gruby segregator

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ten sposób przypadł Ci do gustu :)

      Usuń

Skomentuj, zmotywuj, zainspiruj.